Wat met schade, herstellen, … na drie jaar.

We starten met dit laptopproject in september 2021. De school koopt de laptops aan met de middelen die komen uit het budget “digisprong”. Bij deze toestellen hoort een garantie van drie jaar. Eén van de speerpunten van de digisprong is maximaal inzetten op refurbishing van bestaand materiaal. Mogelijk worden na drie jaar de toestellen terug Lees meer…

Wat met de financiële afhandeling van schade aan het toestel?

Situatie A: Is de schade binnen de garantie, d.w.z. gedekt door garantievoorwaarden en binnen de garantietermijn. Bijvoorbeeld de harde schijf is stuk.   De herstelling is dan gratis.  Tijdens lesweken: je brengt je laptop binnen op het laptoploket op onze school. In vakantieperiodes neem je zelf contact op met de servicedesk van Signpost. In deze brochure kan je de contactinformatie Lees meer…

Wat als het toestel gestolen wordt ?

Een diefstalverzekering is inbegrepen in de eerste drie jaar na aankoop door de school. Hiervoor gelden twee belangrijke voorwaarden:   Er moet aangifte van diefstal bij de politie.   Enkel diefstal met sporen van inbraak of bedreiging zijn verzekerd.   U betaalt 39€ franchise. Contacteer ook uw eigen verzekering!  Is de laptop “verloren” geraakt, zal je Lees meer…

Wat moet ik doen als er schade is aan de laptop (behuizing, scharnieren, oplaadkabels, schermbreuk, …)

Als er schade is, moet je dit ogenblikkelijk melden aan de laptopbalie. Gebruik dit aanmeldformulier en voeg daar eventueel de nodige foto’s bij. (of via mail???)  De school contacteert dan haar partner Signpost die instaat voor de herstellingen.   Schade aan de laptop dient altijd vergoed te worden. Lees meer hierover via deze link.